Könyvtár

 2010.02.03. 14:01

A pécsi belügyeket nem követem, az információk csak hallomásból származnak, hátterüket nem ismerem, nem jártam utána....

Szeretem a könyvtárakat... Mióta az eszemet tudom - na jó, szóval mióta olvasni tudok, mindig jártam könyvtárba. Már az illata is jó érzést kelt bennem. Furcsa, egész más, mint egy könyvesbolté, ahol új könyvek sorakoznak a polcokon, a könyvtárban a régi könyvek semmihez sem hasonlítható illata vár. Szeretek böngészni a kötetek között.... végigsétálni a polcok között.... válogatni, hogy épp melyik könyv szólít meg arra, hogy elolvassam, elmerüljek világában. S jó keresni egy adott könyvet: vajon meg van-e, vagy várni kell rá...

Mióta ide költözem, nem jártam könyvtárba. Valahogy mindig kimaradt a városi kirándulásokból, beszerző körutakból. Az internetnek és az elektronikus könyvtárnak hála, sok minden elérhető néhány gombnyomással is. De hiányzott a könyvélmény...

Így rászántam magam, és  tegnap Pécsen beíratkoztam a könyvtárba. Méghozzá a Csipkefa gyermekkönyvtárba. Hogy miért? Mert Pécsen összevonják a könyvtárakat, és így az év folyamán mindegyik felnőtt könyvtár költözik, s hosszabb ideig zárva tartanak (hónapokig).... A könyvtárosok számára is követhetetlen időben és sorrenben. A megyei könyvtárban javasolták a gyermekkönyvtári tagságot: így ugyanis könyvtárközi kölcsönzéssel mégis elérhető az anyaguk (ha tudom, melyik könyvet keresem.)

Első alkalommal nem éltem ezzel a lehetőséggel, hanem boldogan vetettem bele magam azokba az "ifjúsági-könyvekbe", amik a polcokon sorakoztak. Jó volt újra az ismerős címekkel találkozni, és felidézni a régi könyvélményeket.

Este a Titkos kertbe tettem kirándulást Burnett könyvével. Tudom, amikor először olvastam, hónapokig játszottam belőle. Még ma is megcsiklandozta a fantáziám. Jó volt.

 

 

 

Címkék: élmény könyvtár összevonás

A bejegyzés trackback címe:

https://spirea.blog.hu/api/trackback/id/tr441725381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

audrey9 2010.02.07. 18:09:21

Annyiféle gondolatot ébresztett bennem írásod.
A Könyvár - gyerekkoromat idézi, mikor közösen mentünk minden hétfőn könyvtárba, az utcában lakó barátokkal, osztálytársakkal.
Jelentette a "kalandot"- az izgalmas kíváncsiságot, az 50 filléres habcsókot a falu kocsmájában.
Az ódon falak között a kis falusi könyvtár - és tényleg az "öreg szag"
ahogy akkor hívtuk - 2-3 könyvvel tértünk haza, hogy a következő héten újra mehessünk.

A könyvválasztás -
Azt mondják, a "Titkos kertet" - kora tavasszal kell elolvasni, mert valamiféle vágyat ébreszt a "kertészkedéshez", és meggyógyítja a lelket, ahogy a főszereplőjét.
Kora tavasszal elolvasom....

Spírea 2010.02.07. 21:42:35

@audrey9: Hm.... a kommented eszembe idézte, amikor a könyvtárnak a hajdani Deák-kúria (Deák Ferenc szülőháza) adott otthont, s oda jártam... szintén hetente. A barátaim inkább a kastély előtt ekrgetőzve vártak - amibe aztán persze én is beszálltam. S amíg ők üres kézzel "harcoltak, addig nekem nagy "tekintélyt" adtak a nállam lévő könyvek ( ami "fegyverként" is használható volt, ha a helyzet úgy kívánta. (Hehe)
süti beállítások módosítása